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MR. FARRELL: We published that dispatch on our ticker at 8:58 on the morning of April 15. We received it from the Boston News Bureau, our Boston correspondent.
SENATOR SMITH: Did you make any attempt to verify that statement at the White Star Line offices or through Mr. Franklin personally?
MR. FARRELL: We did.
SENATOR SMITH: With what results?
MR. FARRELL: Prior to that we had received from the White Star offices a statement somewhat similar.
SENATOR SMITH: Have you got it there?
MR. FARRELL: I have; and with your permission I will read it.
SENATOR SMITH: Please do so.
MR. FARRELL: This was published at our tickers at 8:35, or thereabouts. It was obtained by Mr. Gingold, one of our reporters, who is now in London. He went to London on a vacation very shortly after that. I will read the statement as it appeared on our tickers, headed "Titanic." It reads:

Officers of White Star Line stated at 8 o'clock this morning that passengers on the Titanic were being taken off in boats and that there was no danger of loss of life. The Baltic and the Virginian, they stated, were standing by to assist in the rescue work.

SENATOR SMITH: Is that the end of that?
MR. FARRELL: Then there are two more items running along on the same story:

On Titanic there were 300 first class, 320 second class, 800 third class passengers, and a crew of 900 men.
It is not yet known whether the vessel will be saved. White Star people are in something of a quandary if she should be saved, as it is said there is no dry dock on this side of the Atlantic to take care of her.
SENATOR SMITH: From whom was that information received?
MR. FARRELL: That was received at the White Star offices from some of the junior officials. Mr. [P. A. S.] Franklin [American vice president of International Mercantile Marine] had not yet arrived at the office.
SENATOR SMITH: Can you give me the name of your informant?

M. FARRELL: Nous avons publié cette dépêche sur notre affichette à 8 h 58 le matin du 15 avril. Nous l’avons reçu du Boston News Bureau, notre correspondant à Boston.
LE SÉNATEUR SMITH : Avez-vous essayé de vérifier cette déclaration aux bureaux de la White Star Line ou par l’entremise de M. Franklin personnellement?
M. FARRELL: Oui.
LE SÉNATEUR SMITH : Avec quels résultats?
M. FARRELL: Avant cela, nous avions reçu des bureaux de la White Star une déclaration assez semblable.
LE SÉNATEUR SMITH : Vous l’avez?
M. FARRELL: Oui, et avec votre permission, je vais la lire.
LE SÉNATEUR SMITH : Je vous en prie.
M. FARRELL: Cela a été publié à nos lecteurs vers 8 h 35. Cela a été obtenu par M. Gingold, un de nos journalistes, qui se trouve maintenant à Londres. Il est allé à Londres en vacances très peu de temps après. Je vais lire la déclaration telle qu’elle apparaissait sur nos affichettes, intitulée « Titanic ». Elle se lit comme suit :

Les officiers de White Star Line ont déclaré ce matin, à 8 heures, que des passagers du Titanic étaient débarqués dans des canots et qu’il n’y avait aucun risque de perte de vie. Le Baltic et le Virginian, ont-ils déclaré, étaient prêts à aider dans les travaux de sauvetage.

LE SÉNATEUR SMITH : Est-ce la fin?
M. FARRELL: Ensuite, il y a deux autres questions qui reviennent sur le même sujet :

Sur Titanic, il y avait 300 passagers de première classe, 320 passagers de deuxième classe, 800 passagers de troisième classe et un équipage de 900 hommes.
On ne sait pas encore si le navire sera sauvé. Les gens de la White Star sont dans un dilemme car si il devait être sauvé, il est dit qu’il n’y a pas de cale sèche de ce côté de l’Atlantique pour le prendre en charge.
LE SÉNATEUR SMITH : De qui cette information a-t-elle été reçue?
M. FARRELL: Cela a été reçu aux bureaux de la White Star par certains des fonctionnaires subalternes. M. [P. A. S.] Franklin [vice-président américain de l’International Mercantile Marine] n’était pas encore arrivé au bureau.
LE SÉNATEUR SMITH : Pouvez-vous me donner le nom de votre conseiller?

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